Dr. Rolf Urbanus

Juli 2024 – Trombose en de bloestolling

Trombose en de bloedstollingHoe werkt de bloedstolling? En hoe ontstaat trombose? We vroegen dr. Rolf Urbanus, universitair hoofddocent trombose en hemostase bij het UMC Utrecht, de werking van bloedstolling stapsgewijs uit te leggen en hoe daaruit trombose kan ontstaan.

In de Laura Fauteuil vertelt Chantal Verbaan (32) hoe aan het einde van haar tweede zwangerschap trombose aan het licht kwam. Na vier jaar heeft ze nog altijd last van littekenweefsel in haar lies, maar ze wil haar leven er niet door laten bepalen. “De realiteit is dat ik elke dag pijn heb en hinder ondervind van het post-trombotisch syndroom.”

En u leest over de ervaring van Erik van den Brun (61) met de Antistollingspas. Erik gebruikt al dertig jaar antistollingsmiddelen. Hij kan zich met recht een ervaringsdeskundige noemen. “Je mag er niet van uitgaan dat artsen en apothekers weten dat je antistollingsmiddelen gebruikt.”

Wilt u het magazine voortaan thuis ontvangen? Schrijf u dan hier in.

Download het magazine

Schrijf u in voor de e-mail nieuwsbrief
De Trombosestichting verstuurt 1 keer per maand een e-mail nieuwsbrief met patiëntverhalen, tips en nieuws op het gebied van trombose. Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkeling rondom trombose? Meld u aan voor de nieuwsbrief.

Inschrijven nieuwsbrief

Gebruikt u bloedverdunners? Vraag dan hier uw gratis Antistollingspas aan!