23 oktober 2024

Terugblik Wereld Trombose Dag 2024

13 oktober was het Wereld Trombose Dag. Ook dit jaar hebben we rondom Wereld Trombose Dag extra aandacht gevraagd voor trombose en iedereen die hier direct of indirect mee te maken heeft. Zo hebben we dit jaar de Stop de Prop-loop en de bijeenkomst in COPRUS georganiseerd. Daarnaast zijn we in deze periode ook gestart met onze nieuwe online campagne met de sleutelhangers.

Stop de Prop-loop
Op zaterdag 12 oktober was het dan eindelijk zo ver: de allereerste Stop de Prop-loop. Ruim 300 deelnemers wandelden mee en samen met hen en hun enthousiaste supporters hebben we er een onvergetelijke dag van gemaakt. We willen alle wandelaars, hun supporters, onze vrijwilligers én natuurlijk ook onze sponsoren enorm bedanken voor hun inzet en steun. Zonder jullie was dit niet mogelijk geweest! Het enthousiasme en de energie van iedereen hebben deze eerste editie extra speciaal gemaakt. Hopelijk zijn jullie er de volgende keer weer bij!

Bijeenkomst CORPUS
Op vrijdag 18 oktober vond onze bijeenkomst in CORPUS plaats. We kijken terug op een geslaagde en inspirerende dag! We stonden stil bij 50 jaar Trombosestichting, en artsen en onderzoekers presenteerden hun onderzoek. Een bijzonder moment was de uitreiking van de Virchow Prijs aan prof. dr.  Suzanne Cannegieter (LUMC), voor haar grote inzet tegen tromboseleed, en voor de Trombosestichting.  Ook werd het winnende ontwerp voor onze speciale jubileumtas bekendgemaakt. Dank aan iedereen die aanwezig was en bijdraagt aan onze gezamenlijke strijd tegen trombose!

We hebben, ook voor wie er niet bij kon zijn, de presentaties hieronder online gezet.

Uitreiking Virchow Prijs aan prof. dr. Suzanne Cannegieter (LUMC)

Sleutelhanger update
In de week van Wereld Trombose Dag zijn we gestart met een nieuwe online campagne om meer bewustzijn te creëren over trombose. Dankzij deze campagne hebben al ruim 650 mensen een donatie gedaan – super gaaf! We hebben ontzettend leuke reacties ontvangen en er zijn zelfs meer donaties gedaan dan we hadden verwacht. We hebben met het hele team hard gewerkt om alle sleutelhangers in te pakken en te versturen.

Bent u benieuwd naar het verhaal achter de sleutelhanger? Lees dat hier