Nathalie Strijbos en zoon Jazzy

4 juli 2024

Na meerdere longembolieën en een longinfarct loopt Nathalie toch de 4Daagse

‘Ik heb een heel leuk leven, dus dan gaat alles vanzelf.’

De Nijmeegse Nathalie Strijbos nam zich voor om in 2024 de Nijmeegse 4Daagse te lopen. Dit was immers het jaar waarin zij 40 zou worden.  Op haar 40e, 4 keer de 40km wandelen was haar doel. En toen belandde zij eind november vorig jaar in het ziekenhuis met meerdere longembolieën en een longinfarct. Gelukkig gaat haar herstel goed en loopt Nathalie, geheel volgens plan en samen met haar 14-jarige zoon Jazzy, over een paar weken de 4Daagse. In aanloop naar de 4Daagse hebben we Nathalie gebeld om te vragen hoe het met haar is.

Hoe is het nu met je?
“Het gaat goed met mij. Ik denk dat ik voor 95% hersteld ben. Af en toe heb ik nog wel een beetje last. Vooral met vochtig weer krijg ik het een beetje benauwd en op de plek van het longinfarct heb ik dan een beetje een drukkend gevoel. Verder heb ik eigenlijk nergens last van.”

Quality time
“Het trainen gaat goed, maar kost eigenlijk te veel tijd. Je bent bijna een dag kwijt als je een flink stuk gaat wandelen. Ik moet gewoon werken en ik heb een gezin. En Jazzy zit op school. Maar we gaan zo vaak als we kunnen. En dan maken we er ook een leuk dagje van. We genieten van de mooie omgeving en gaan ergens lekker lunchen. We hebben ook mooie gesprekken, het is een stukje quality time voor ons allebei.”

Niet zenuwachtig
“Ik ben helemaal niet zenuwachtig voor de 4Daagse. Het trainen gaat goed, ook al gaan we niet zo vaak als we zouden willen. Ik sta na die longembolieën en longinfarct sowieso nog twee keer in de week in de sportschool met een fysiotherapeut. Dan werk ik me keihard in het zweet, maar ik herstel daar ook supersnel van. En Jazzy is heel sportief. Die sport altijd al meerdere keren per week.”

Leuk!
“Wat ik echt heel leuk vind, is dat mijn man de week van de 4Daagse heeft vrij gepland. Hij komt ons supporten op de scooter en zorgt ervoor dat hij er is als wij gaan pauzeren. Dat is lief toch? Ik verwacht ook dat we best veel bekenden zullen zien onderweg. We komen uit Nijmegen. Een heleboel mensen hebben al gezegd dat we bij hen een drankje moeten komen doen. Dat gaat natuurlijk niet. We willen niet uit onze ‘flow’ raken.”

Inzameling voor trombose-onderzoek
De Nijmeegse 4Daagse start 16 juli. Wij zijn nu al enorm trots op Nathalie en Jazzy en wensen hen alvast heel veel succes.

Met hun deelname aan de Nijmeegse 4Daagse willen Nathalie en Jazzy geld inzamelen voor trombose-onderzoek. Daarom hebben zij een actie aangemaakt. Help Nathalie en Jazzy de finish over en steun hun actie met een donatie.

Ja, ik help mee